1. Ik kan geen cursus aanbieden in PE-Veterinair

Nadat u toegang heeft gekregen tot PE-Veterinair, dient u zich éénmalig te laten autoriseren als organisatie. Hiermee vraagt u toestemming om bij PE-Veterinair accreditatieaanvragen in te dienen. Dit doet u als volgt:

Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair. Klik in het menu op Autorisatie en zoek PE-Veterinair in de lijst van organisaties. Klik op Autorisatie aanvragen rechts in het scherm. Zodra uw aanvraag voor autorisatie is verwerkt, ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bevestiging.

2. Hoe bepaal ik mijn cursustype?

Bestaat de cursus uit meerdere bijeenkomsten?

Kies JA, als de uitvoering is verspreid over meerdere dagen (begin en einddatum van de nascholing zijn verschillend) of dagdelen (begin en einddatum zijn gelijk)
- voorbeeld 1: begindatum is 1 maart en einddatum is 2 maart
- voorbeeld 2: uitvoering bestaat uit 5 dagen: 10 maart, 10 april, 10 mei, 10 juni en terugkomdag op 10 augustus
- voorbeeld 3: een aparte ochtend en een aparte middag op 13 maart

Kies NEE als de uitvoering 1 dag of dagdeel beslaat, maar wel op diverse data wordt uitgevoerd (=herhaald) - voorbeeld: uitvoering bestaat uit 1 dagdeel: 5 april en wordt daarna nog 3x uitgevoerd (=herhaald) op 3 mei, 4 juni en 10 juni.

3. De cursustype (nascholing) is niet juist. Hoe wijzig ik dit type cursus?

Heeft u de factuur van de cursus voldaan, dan is het niet mogelijk om de type cursus te wijzigen. U zult dan een nieuwe aanvraag moeten indienen, omdat de aanvraag niet meer teruggestuurd kan worden en afgewezen moet worden. Voor het indienen van een nieuwe accreditatieaanvraag met de juiste cursustype ontvangt u geen nieuwe factuur.

Heeft u de factuur nog niet voldaan? Dan kan het accreditatiebureau PE-Veterinair de aanvraag terugsturen. De factuur zal worden verwijderd en u ontvangt uw aanvraag retour. Vervolgens kunt de cursustype aanpassen en de aanvraag opnieuw versturen naar het accreditatiebureau. Zij zullen vervolgens een nieuwe factuur opmaken.

Heeft u nog geen factuur ontvangen, maar de aanvraag al wel verstuurd naar het accreditatiebureau? Dan zal het accreditatiebureau de aanvraag terugsturen waarbij u de mogelijkheid krijgt om de cursustype aan te passen. Na de aanpassing kunt de aanvraag terugsturen naar het accreditatiebureau.

4. Ik wil tekst/bijlagen wijzigen in, toevoegen aan of verwijderen uit mijn accreditatieaanvraag, maar dit lukt niet.

Heeft u uw aanvraag nog niet verstuurd naar het accreditatiebureau PE-Veterinair of is uw aanvraag teruggestuurd, dan kunt u op de volgende manier wijzigingen aanbrengen in uw aanvraag:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Selecteer de betreffende cursus door op het ID-nummer of de cursusnaam te klikken
  3. U komt op de pagina 'Cursusgegevens' met algemene gegevens over de cursus
  4. Klik op de knop Accreditatieaanvraag bewerken/aanvullen. U doorloopt de gehele aanvraag en kunt wijzigingen aanbrengen

Is de aanvraag al verstuurd naar het accreditatiebureau? Neemt u dan contact op met het accreditatiebureau via of 088-0321880. U dient aan te geven dat zij de blokkade op uw aanvraag tijdelijk moeten opheffen. Wanneer zij de blokkade hebben verwijderd, kunt u als volgt gegevens wijzigen:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Selecteer de betreffende cursus door op het ID-nummer of de cursusnaam te klikken
  3. U komt op de pagina 'Cursusgegevens' met algemene gegevens over de cursus
  4. Klik op de knop Accreditatieaanvraag bewerken/aanvullen. U doorloopt de gehele aanvraag en kunt wijzigingen aanbrengen

NB: Het toevoegen van bijlagen kan zonder het opheffen van een blokkade. Dit werkt als volgt:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Selecteer de betreffende cursus door op het ID-nummer of de cursusnaam te klikken
  3. U komt op de pagina 'Cursusgegevens' met algemene gegevens over de cursus
  4. Klik bij het kopje Cursusgegevens accreditatieaanvragen op de link Details aanvraag. U komt vervolgens in het aanvraagformulier en kunt onderaan bij het kopje Aanvraaggegevens Cursus bijlagen toevoegen

5. Ik wil data wijzigen in, verwijderen uit of toevoegen aan mijn accreditatieaanvraag. Hoe werkt dit?

Is uw aanvraag nog niet verstuurd naar het accreditatiebureau, dan kunt u als volgt wijzigingen aanbrengen in de uitvoeringen:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Selecteer de betreffende cursus door op het ID-nummer of de cursusnaam te klikken
  3. Scrol naar beneden naar het kopje Uitvoeringsgegevens en klik op Uitvoeringen beheren
  4. Hier kunt u uitvoeringen wijzigen, toevoegen en/of het aantal bijeenkomsten per uitvoering wijzigen.

Is uw cursus geaccrediteerd en wilt u een uitvoering toevoegen, dan doet u dit als volgt:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Selecteer de betreffende cursus door op het ID-nummer of de cursusnaam te klikken
  3. Scrol naar beneden naar het kopje Uitvoeringsgegevens en klik op Uitvoeringen beheren
  4. Klik vervolgens op Uitvoering toevoegen
  5. U kunt nu een of meerdere uitvoeringen toevoegen. Klik na het toevoegen op Opslaan om de gegevens te bewaren.

6. Mijn aanvraag is teruggestuurd, maar hoe pas ik mijn aanvraag aan?

Per e-mail heeft u een bericht ontvangen dat uw aanvraag is teruggestuurd. De reden van terugsturen vindt u terug in uw berichtenbox in PE-Veterinair door op het betreffende bericht te klikken. Hier leest u de reden en krijgt u de mogelijkheid om onderin het bericht op hier te klikken om naar de betreffende cursus te gaan. U komt op de pagina met de cursusgegevens. Klik op de knop Accreditatieaanvraag bewerken/aanvullen om wijzigingen in de aanvraag aan te brengen. U doorloopt nu de gehele accreditatieaanvraag; de eerder door u ingevulde gegevens zijn bewaard.

Heeft u de gevraagde gegevens aangepast/aangevuld? Klik dan op Verstuur. De aanvraag wordt opnieuw verstuurd naar het accreditatiebureau PE-Veterinair.

7. Ik ontvang een e-mail dat er een factuur is gekoppeld aan mijn accreditatieaanvraag. Waar kan ik deze terugvinden?

Log in bij PE-Veterinair en ga naar uw berichtenbox. Hier vindt u het bericht dat er een factuur is toegevoegd aan uw aanvraag. Klik op het bericht om deze te openen. In dit bericht staat de factuur in pdf-formaat. U kunt hierop klikken en de factuur opslaan en/of uitprinten.

8. De factuur moet worden overgemaakt naar DocData Payments i.p.v. PE-Veterinair. Klopt dit?

Dit klopt. De factuur wordt betaald aan DocData Payments en niet direct aan PE-Veterinair. DocData Payments zorgt, in combinatie met het systeem PE-Online, voor de volledige betalingsafhandeling.

9. De factuur is betaald maar de cursus is nog niet beoordeeld. Waar kan dit aanliggen?

Hiervoor zijn drie mogelijke oorzaken:

  1. Het bedrag is niet correct
  2. Er is een onjuist of geen pid-nummer ingevoerd
  3. Er is een verzamelbetaling gedaan i.p.v. separate betaling

In bovenstaande gevallen blijft de status van de factuur op onbetaald staan.
Is dit bij u het geval, neemt u dan contact op met het accreditatiebureau PE-Veterinair via . Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • Een betalingsbewijs of bankoverschrijving
  • Van rekeningnummer
  • Naar rekeningnummer
  • Datum overschrijving
  • Bedrag
  • Omschrijving (zoals bij de betaling vermeld)
  • ID-nummer cursus
  • PID-nummer (zoals op de factuur vermeld)

10. De cursus is geaccrediteerd, maar één van de bijeenkomsten is niet doorgegaan. Ik ontvang een herinnering presentie invoer. Hoe kan ik de herinnering stopzetten en geen presentie verwerken?

In PE-Veterinair kunt u aangeven dat een cursus niet is doorgegaan. Dit doet u als volgt:

  1. Log met uw inloggegevens in bij PE-Veterinair
  2. Klik in de menubalk op Presentie
  3. Klik op het rode icoontje voor de openstaande presentie
  4. Doorloop de wizard en geef hier aan dat de scholing niet is doorgegaan.

11. Ik heb al presentielijsten ingevoerd, maar ontvang toch een herinnering.

Bestaat de cursus uit meerdere bijeenkomsten? Dan dient u voor alle bijeenkomsten apart een presentielijst te verwerken. Voorbeeld: De cursus bestaat uit 3 bijeenkomsten en deze worden gehouden op 1 mei, 1 juni en 1 juli. U dient voor alle drie de dagen apart een presentielijst te verwerken.

Heeft u alle presentielijsten verwerkt in PE-Veterinair en ontvangt u toch een herinnering, neemt u dan contact op met het accreditatiebureau via of 088-0321880.

12. De accreditatieperiode van mijn cursus is verlopen. Kan ik nog steeds presentielijsten invoeren en/of wijzigingen aanbrengen?

Ja, u kunt ten alle tijden presentielijsten verwerken die in de accreditatieperiode van de cursus vallen. Tevens is het mogelijk om wijzigingen aan te brengen, deelnemers toe te voegen en/of deelnemers te verwijderen.

13. Ik kan een dierenarts niet vinden bij presentie invoer. Waar ligt dit aan?

Als een dierenarts niet gevonden wordt in het systeem, kan dat diverse oorzaken hebben:

  1. CIBG-nummer ingevuld i.p.v. UDN-nummer: Sommige dierenartsen geven hun CIBG-nummer op i.p.v. hun UDN-nummer. Het systeem herkent alleen de UDN-nummers. De oplossing daarvoor is het UDN-nummer op te vragen bij de dierenarts of op naam te zoeken.
  2. Eigennaam: Sommige vrouwen staan alleen met hun eigen naam (meisjesnaam) in het register. Zoeken op alleen de opgegeven naam van de partner geeft dus geen resultaat.
  3. Onjuist UDN-nummer: Neemt u hiervoor contact op met de betreffende dierenarts of zoek in het systeem op naam

Klik hier voor de handleiding voor het invoeren van een accreditatieaanvraag.

PE-Veterinair is een onafhankelijk systeem dat dierenartsen en aanbieders van nascholing de mogelijkheid biedt om het bijhouden van vakkennis inzichtelijk te maken.
088 - 0321 880 |

Beversestraat 23 | 5431 SL Cuijk | T: 088- 0321 880 | E: